Mitt första inlägg

05 Augusti 2013
Först och främst skapade jag bloggen för att kunna skriva om mina vardagar när jag är i USA i ett år så att mina kära och nära kan följa mig och se vad jag gör. Mycket bättre än att berätta allting om vad jag har gjort under året när jag kommer hem, vilket skulle bli jobbigt haha!
 
Jag har alltid älskat något som har utomlands med att göra, t.ex. resa eller plugga utomlands. Efter två resor till USA med familjen bestämde jag mig att åka till USA som utbytesstudent. Sista resan var ifjol. Detta hände när jag satt i flygplanet på väg hem till Sverige sa jag till min mamma att jag vill åka till USA som utbytesstudent. Hon sa genast att det vore bättre att göra klart gymnasiet i Örebro! Jag suckade men kunde aldrig slita mig ifrån tanken! Jag känner några personer som var borta på utbytesår i USA, de berättade om minnen för livet och vad de lärde sig! Efter några veckor åkte jag hem en helg och startade genast datorn, sökte upp organisationen Explorius hemsida som jag tyckte verkade bra! Jag fyllde i anmälningsforumlären och skrev ner ALLT! När det stod skicka längst ner i hemsidan hämtade jag föräldrarna så att de skulle se. De sa att vi får vänta med det. Men jag TRYCKTE!
 
Nu har ett år gått.. Jag har gjort nästan allt klart nu, har haft antagnings intervjun,  gjort en massa papper arbete, vaccinationerna, visumet, och samlat pengar som ska räcka till året! Jag får ju inte något studiebidrag under året. Under tiden har jag väntat och väntat på placeringen. 1 augusti 2013 fick jag veta vart jag skulle hamna i USA! Äntligen kan jag förverkliga min största dröm! Jag berättar mer om placeringen i nästa inlägg! :)
 
Ha det så bra! <3
 

Skrivet av Simon Ferm

Spännande! (secret code: jädaof!)

Svar: Yees!
Kalle Lövgren

2013-08-05 / 22:38:51 / http://youngsmitto.blogg.se
Skrivet av Anonym

Så du betalat för allt, dvs flygbiljett, stundande i USA o så?

Svar: Jo det gjorde jag innan! :)
Kalle Lövgren

2013-08-10 / 22:17:45
Skrivet av Katarina Håkansson

Åhhhh vad jag blir glad för din skull. Hoppas du får ett underbart år. Kramar från mig och familjen

Svar: Taack! Hälsa familjen! Kramar från oss! :)
Kalle Lövgren

2013-08-10 / 23:50:33
Skrivet av Morfar

Trevligt att läsa om Dig i USA. Är just nu på husbilsresa i Norrland

2013-08-21 / 18:24:43
Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: