USA!

15 Augusti 2013
Landvetter Airport.

Jag är framme, kom igår natt! Resan var lång och tråkig, men som tur hade jag med mig tidningar och böcker som jag läste. Annars sov jag då och då! Jag flög från Landvetter till Helsingfors, där i Finland väntade jag ungefär tre timmar på nästa flygplan till Chicago. Jag såg en skyskrapa utanför flygplatsen och det stod WTC, komiskt nog hehe! Flygningen till Chicago var såå lugn, jag satt mellan två personer på mitten av 2x3x2. Jag var inte så nervös då men tänkte inte på att jag var på väg till USA, jag funderade mest över andra saker. En flygvärdinna som kunde lite ASL försökte teckna med mig, "Chicago is my home!" När jag landade på amerikanska marken kändes det konstigt.. Jag fattade nog fortfarande inte än. Där mötte jag en person som skulle hjälpa mig genom flygplatsen. Taaack och lov säger jag bara! Chicago Airport är såååå stor, jag fick åka air train genom flygplatsen! I Chicago måste man hämta sina väskor igen och checka in de! Nu förstår ni hur stor den är hahaha! Annars skulle jag bli vilse! I ett väntrum satt jag och väntade över tre timmar på nästa flygplan till Albuquerque! Tuuuur igen att jag hade böcker att läsa! När jag satt mig i ett litet flygplan till Albuquerque kändes det i magen, jag förstod att min resa startade! Under hela vägen hade jag sällskap med en gullig amerikansk tant som satt bredvid mig, som babblade om Santa Fé! Det åskade rätt mycket också! Jag kunde se det tydligt från mitt fönster! På flygplatsen i Albuquerque välkomnades jag glatt av min värdpappa och kontaktpersonen! De bar ett skylt som stod, "Welcome Kalle!" Jag var såå trött och sliten men försökte ändå kommunicera med de! Sen körde vi hemåt!
 
 
 
 

Skrivet av Älsklingen

Skönt! Och du smsade med mig under tiden i flygplatserna. <3 Så jag höll dig sällskap också!

Svar: jaa! <3
Kalle Lövgren

2013-08-15 / 07:19:36
Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: