"Yard for sale"

19 Augusti 2013
New Mexicos flagga & USA flagga.
Jag får aldrig nog av naturen här..

Igår körde vi runt ett vackert område som heter Aldéa tror jag, där stod skylt överallt "Yard for sale". Lite konstigt, men alla folk öppnade sina garage eller porterna till trädgårdarna, så att alla kunde gå runt och fynda olika saker. Nästan som loppis kan man säga.. Lustigt att båda min svenska och amerikanska familjer gillar att gå på loppis haha! En intressant fakta angående alla turkosa portar som VARJE hus har i Aldéa: En turkos port skyddar mot onda och helvetet.. märkligt! :D
 
Efteråt var vi på en liten begravning ceremoni, mina värdföräldrars kompis som förlorade sin bebis för några månader sedan. Många kom dit och ville fira för familjen. Det var inte så sorgligt, alla var glada och busade med varandra, speciellt barnen!! :) Vackraste var nog när alla barn satt ring runt kvinnan och mannen som förlorade sitt bebis, de öppnade en ask och många fjärilar flög ut till friheten från asken. Alla barn blev fascinerande! :D
 
Jag köpte också en amerikansk mobil, vilket betyder att jag har två mobiler nu! Lite jobbigt men jag vänjer mig så småningom att ha två mobiler. ;) Köpte också saker till skolan, t.ex. block, pärm, pennor och några till! Jag är nöjd! Idag var jag på skolan och skrev på olika papper om olika saker, ointressant info vet jag! Senare gick alla till aulan där babblade rektorn om skolgången 13/14, alla nya elever på skolan fick stå på scenen och berätta om vad man heter, ålder, från, m.m. Tur att jag inte glömde något och tecknade flytande.. PUH! :D Jag ska senare visa bilder på min skola och huset som jag bor i! Det var ovanligt varmt idag, vi åkte till Starbucks efter skolan och jag beställde Double Chocolate Chip! Världens awesome dryck just nu enligt mig som bjuder på en bild!
 
Ps, jag älskar och saknar dig Simon! <3
 
 
 
 
 
 

Skrivet av Älsklingen

Jag älskar dig <3

Svar: Och jag älskar dig! ❤
Kalle Lövgren

2013-08-19 / 08:51:19
Skrivet av hanna ferm

yes, double chocolaty chip is the shit ;)

Svar: Very! :D
Kalle Lövgren

2013-08-20 / 00:31:11
Skrivet av lica

Testa java chip! Smakar lite mer kaffe men gott! :) kekekeeke

Svar: okk! :D
Kalle Lövgren

2013-08-20 / 22:15:55
Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: