Hur var min första Thanksgiving?

02 December 2013
Mat, mat och mat hela day! Jag var sååå mätt på kvällen! Det kom 21 folk till vårt hus och firade Thanksgiving tillsammans med oss, det var så trevligt! Pratade med folket och njöt av mat men jag måste erkänna en sak, jag tyckte inte om alla mat som fanns på bordet. Jag hade några som var mina favoriter, t.ex. kalkonen, potatisen, såsen och till sist... PUMPKINS PIE! :D Annars hade jag det väldigt roligt och alla i huset frågade mig om hur det kändes att fira min första Thanksgiving. Vi startade 12 am på morgon fram till typ 6 p. Jag fotade mest med min kamera istället för mobil, jag glömde kamera laddaren till datorn hemma... Typiskt haha men de här bilderna får väl duga! Det känns lite sorgligt att min nästa Thanksgiving blir nog om 10 år later.. Jag vill gärna uppleva Thanksgiving igen! Många tror att Thanksgivings kalkoner är fyllda av grönsaker men icke, man kan göra det på olika sätt! ;) Som ni ser, de skar kalkonen i bitar.
För er som undrar om att varför USA firar Thanksgiving, jo för att längesedan när folk kom till Amerika, men det fanns redan folk här och det var naturligtvis indianer. Alla indianer lärde vita folk att odla majs, potatis, massor olika mat för att överleva. Så vi firar Thanksgiving för att tacka de som lärde oss. :)
 
 
 
 

Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: