Min amerikanska julafton 2013!

27 December 2013
Vi började julaftonen med att vakna tidigt på morgonen! Glömt hur tidigt det var men tror halv sju! Gissa vem som väckte mig..
Det var Liz som väckte mig genom att klappa på mig medan jag låg och sov haha! Värdpappan varnade mig kvällen innan att tjejerna kommer vara ivriga och vakna sååå tidigt! :D Jag såg också att Ally satt och organiserade alla julklappar i olika hög dagen innan, då jag lade fram alla julklappar under granen!
Amerikanska traditionen är att vakna tidigt på morgonen och då samlas familjen för att öppna julklappar tillsammans! Vi firar 25 december för er som inte vet! Jag köpte en super bra dammsugare till värdföräldrarna då de klagat på att deras gamla är så dålig! ;) Min familj skickade en stor låda som kom fram 22 dec, i fanns det julklappar till min värdfamilj och till mig! Min mamma ordnade julklappar till mina värdsystrar! :D Tack för hjälpen, mami! Jag blev förvånad att jag fick ganska många julklappar! Förresten det var bara fem personer plus jag som firade julaftonen! Då övriga släktingar kunde inte komma av något skäl. Men det var mysigt ändå! :)
Här ser ni min outfit! Pyjamas kläder.. Jag kollade tidigt på morgonen om andra hade på sig fina kläder eller inte, men alla hade pyjamas! Så jag behöll mina kläder kvar på mig haha! Vi firade julaftonen med pyjamas kläder! Konstigt va?! :D Tror att det beror på att det är nästan bara vi som firar julaftonen med barnens farmor. Så det blev väldigt avslappt och lugnt. Vi skulle fira julen i Connecticut men blev här istället! Vi åt en massa och det blev typ små mat hela tiden! Nästan samma som Thanksgiving mat fast med skinka! ;) Jag älskade stämningen när vi alla var så glada och skrattade! Vi berättade om jokings medan vi åt! Sen fick vi alla sätta på våra huvud en jul band som min värdfarmor gav! Vet inte varför men jaja! ;)
Jag fick följande saker:
Mössa, halsduk, röd tröja, bok om NM, en bok som låter spännande, två bio biljetter, godis, kopp, en tshirt, en skjorta, presentkort på en bokaffär, resedagbok, en bok om 1000 platser som man måste se innan man dör, och en tröja med tryck University of Connecticut som finns inte med i bilden! Hoppas jag inte glömmer något!
Fick iden om att jag ska en dag göra så här med boken, jag ska blunda mina ögon och bara välja en sida! Där står det en plats som man måste bara besöka, vart som helst i världen! Kollade och det var sååå många olika platser som jag bara måste resa till! :D Älskar den bok!
Annars kändes det konstigt att inte fira julen med min kära familj i lilla Sverige.. Men det kändes ändå på något sätt att vi är nära varandra trots avståndet! Pratade med familjen i FaceTime under julaftonen, saknar dom så mycket! Jag älskar er! <3 samtidigt är jag glad att jag fick möjlighet att fira julen med en annan familj, jag fick se hur en riktig amerikansk julafton funkade! Nu måste jag sova och I'm Mr. Tired! <3
 
 

Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: