Kansas trip

23 November 2013
Vi flög till Kansas City! Ca två timmar dit, om man tar bil så tar det typ 15 timmar! Nej tack haha! Föredrar att flyga! När flygplan rörde marken igen efter två timmar sa jag, "Now we are in Kansas!" Jasmine sa, "Nej vi är i Missouri." Jag sa bara ehh men förstod efter några sekunder! Staden Kansas City ligger uppdelad i två stater, Kansas och Missouri! Två flugor i en smäll kan man säga haha! Jag fick besöka två stater under bara 30 minuter! Men vi kom till Missouri, ganska grönt överallt men hösten var på väg! En gammal man kom och hämtade oss, han jobbade på KSD. Så småningom kom vi till Kansas som är so flat! Första gång på länge besökte jag en platt plats. Men grönt och många bondgårdar! Vackert men så platt, jag insåg att jag föredrar New Mexicos vackra natur med bergen! Vädret var relativt varmt, inte så kallt som i NM. Det beror på att KS ligger lågt.
 
Torsdag - Kom till skolan och träffade många andra personer från sex andra stater. Mingelkväll och lärde känna många nya människor. Gick runt och kollat Kansas School for the Deaf, ganska liten men söt skola. Delade rum med en kille från min skola och två andra killar från Wisconsin.
Fredag - Tävlingen startade och vi hade ungefär fem matcher mot olika dövskolor! Vi vann mot alla förutom Minnesota. Det var skitroligt men intensiv dag!
Lördag - Vi hade bara två matcher kvar, vi vann mot Kansas så vi fick gå vidare till final mot Minnesota igen. Naturligtvis vann Minnesota igen! De har very good team! Vi besökte döv museum precis nära KSD, en av tre döv museum i världen. En i Kanada, annan i England. Intressant, lärde mig olika saker. Efter det var det ASL Bowl och det var skitfullt med folk i salongen. Som bio. Jag skulle gå upp och berätta hand-shape story, det var spännande men jag var sååå nervös innan! Många andra elever kom upp på scenen och tecknade olika saker, bland annat story om något, hand-shape, a-z story, m.m. Min föreställning var så kort, under en minut tror jag haha! En drama team kom och det var föreställning typ som teater, en grupp som är känd med fyra döva personer, gruppen heter Rathskellar. Sjukt bra föreställning! Annars var det middag efteråt och alla priser delades ut. Min team vann 2nd place of 7 deaf schools, jag pratar om Academic Bowl. Det var olika priser för olika kategori. Dansade efter middagen och lärde känna skit sköna folk från Minnesota och Kansas! :D
Söndag - Vi hade sovmorgon och åkte till flygplatsen vid två tiden. Var framme i NM ca halv sex och åt på en restaurang med gruppen. David hämtade mig efteråt. Jag var såå trött och somnade så fort när jag var i min säng.
Jasmine, Hadassah and me
PeiWei heter restaurangen som vi åt på när vi anlände till Kansas.
Jag spelade basket med några och bollen fastade däruppe haha.
KSD som ligger i Olathe, KS.
Staten är ju känd för sina tornador, skolan har ett extra larm for tornador, det i mitten. Konstigt, sett skolans källare, alla elever måste dit omedelbart om tornado kommer! :O
Huset till vänster är dövmuseum. Fick inte fota därinne.
RathSkellar!
Renate, Morgan, Jessica and me! :D
Isabelle and me, vi ler säkert överdrivet!
Nu förstår ni hur platt KS är.. Im using with mountains haha!
Jag är nöjd med min resa dit! Checkat Kansas & Missouri! :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: