Corrales & Taos

03 Oktober 2013
Förra helgen var vi i Corrales, en liten grön oas mitt i öknen. Körde högt och då kunde vi se en grön valley! Ovanligt syn! :D Jätte vackert och såå grönt! Kände mig hemma.. Det var Harvest & Art Festival. Min värdmamma ville åka dit och kolla lördags. Det var en massa grönsaker och frukter som man kunde köpa på marknaden. Vi åkte runt i byn med en vagn som drogs med hjälp av en traktor. Fanns massor olika saker att se på, såg olika djur. Intressant. :) Senare på söndag åkte vi till Taos med min kontaktperson och en kille utbytesstudent från Kina, (vi har samma kontaktperson.) Tolk var också där. Vägen till Taos var så häftigt! Jag såg en ravin som är Rio Grande flod! Vi körde slingrigt ner till floden och kollade lite! Senare var vi på restaurang och efter åkte vi till Taos Pueblo och kollade på ett riktigt gammalt indiansamhälle. Man fick inte fota där men jag lyckades fota två bilder så ni kan se hur det ser ut! :)
Pumpkins!
Kevin och jag, en rätt trevlig kille!
Taoooos! Indian område. Gick på en guide tur runt. Tog bilden från bilen, dålig bild ja ;)
H Ä F T I G T !
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: