Camping

07 September 2013
Förra helgen åkte vi familj plus våra två hundar till norra New Mexico!! Vi skulle campa någonstans i skogen mot gräns till Colorado! Herregud vad fiiint det är där uppe! Såå grönt och bergigt! Jag som är så van att vitsa i orange och brun miljö och noll grönt, pratar om Santa Fé miljö! jag trodde knappt mina ögon när vi satt i bilen och min värdmamma pekade utåt i dalen, vi var på berget, jag kunde se hela dalen och så långt mina ögon nådde! :) Vi campade en natt bara, mina värdföräldrar är riktiga city people! min värdmamma kommer från Philadelphia och värdpappan från Connecticut, inte konstigt haha! Vi sov i ett stort tält som hade utrymme för åtta personer. Det var många andra folk där, lärde känna några! Träffade en familj som jag skulle egentligen bo hos men det blev nuvarande familjen istället. Halv natten sov min värdfamilj i bilen hahaha, det var så kallt under natten, men jag sov kvar i tältet! jag var varm, jag hade en speciell täcke! Nästa morgon vaknade vi tidigt upp och åkte till en familj som jag skulle egentligen bo hos men det blev inte av. Trevlig familj som bjöd oss på frukost. De bor mitt i skogen i norra NM, det var såå vackert där.. En stor ranch med många djur! jag och mina värdsystrar plus värdmamman och några i annan familj körde med en liten bil runt i skogen, de äger en massa hektar, över några tusen tror jag! De har fem hästar men vi hittade aldrig hästarna.. :O Vi letade i två timmar!! skumt.. En riktig bondfamilj säger jag bara! :D Tyvärr jag kan aldrig tänka mig bo där, för långt bort från cityn plus NOLL internet haha! But very good experience to see how many American are living who farmers! ;)
Här kommer bildbomb!
 

Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: