So American style

01 September 2013
Jag älskar att allt här är så amerikanskt! Jag bakade chokladbullar för några dagar sedan, men de hade inte pärlsocker i skafferiet så jag fick komma på några andra att sätta på chokladbullar. Det fick bli färg socker, mosade hallon, hårda vita kulor som är något till godis, cornflakes och chokladchips! Bra ide va? :D
Jag har börjat åka med skolans van ibland för att mina värdföräldrar slutar ibland sent, en enda som är inte amerikansk sak, det borde vara en gul skolbuss istället! haha men jag har ej checkat att åka en gul skolbuss än.. Sett min värdsysters volleyball match, tyvärr förlorade de mot en annan skola! Men det var i alla fall roligt att titta på! Min amerikanska familj älskar verkligen Starbucks, det märks tydligt! Det händer ibland när jag och min amerikanska mamma är på väg till skolan på en morgon då säger hon så här till mig:
"Vill du åka en snabbis till Starbucks och beställa något innan skolan börjar?"
 
Igår fyllde min värdsyster 12 år gammal! Vi beställde hem mat från restaurangen och bjöd alla grannar på tårta hemma hos oss, det var mysigt! Hon fick ett presentkort (20 dollars) på Starbucks haha! Jag beställde orange mango smoothie från Starbucks innan jag och min värdmamma var på bion och tittade på en as bra film som heter The Butler, det handlar om tiden då svarta fick inte lika rättigheter som vita under 1920-1980, det var några modiga mörkhyade människor som kämpade! Jag rekommenderar er att se på filmen! Det träffade mitt hjärta, jag förstod bättre om vad som hände med svarta förut i tiden. Jag hade en speciell glasögon som visade texten när jag satte den på mig. Märkligt för att i Sverige är det automatiskt text på skärmen!
 
God morgon för er i Sverige och god natt för mig här!
 
 
 
 
 
 

Skrivet av Älsklingen

Vad fan! Hahaha! Där med chokladbullarna...?

Svar: Haha jaa!
Kalle Lövgren

2013-09-01 / 08:09:27
Skrivet av Simons moster

Vad är det lila och guld som du har på?

Svar: Det är färg socker :D
Kalle Lövgren

2013-09-03 / 13:55:34
Skrivet av Mirjam

Det är därför jag tycker mycket om dig, du kommer på roliga saker som det där med chokladbollarna!!

Skönt att du har det bra och toppen!! Smaka alla starbucks åt mig :D:D lite avis här, det du!!
massivt med bamse-björn-ochsvegie-kram!!!!

Svar: Hihihi tack! Jaa det är bra här! :D Kraam!
Kalle Lövgren

2013-09-06 / 21:18:04
Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: