Hemlängtan

13 Februari 2014
Vissa stunder kommer då jag really saknar Sverige, min svenska familj, mina svenska vänner, mitt svenska hem och allt som har med Sverige med att göra! När jag saknar Sverige brukar jag ringa min familj och prata ut! Att prata med min värdfamilj om hemlängtan kan jag göra men det är inte samma sak, de förstår inte riktigt. :) Idag pratade jag med mina föräldrar och bror i FaceTime, åh vad jag saknar dom! De är really bra på att få mig må bättre och gör så att jag känner mig viktig oavsett vad. Mamma&Pappa, ni är guldvärda. De berättar om livet i Sverige och jag berättar om livet här i USA. Jag vet att Sverige, mina vänner och familjen finns kvar för evigt, det försvinner inte. De fyra kommande sista månaderna försöker jag göra allt som möjligt här i States. Att jag tog beslutet om att åka till USA är en sak som jag kommer inte ångra en sekund. Jag tog en promenad efter pratat med föräldrarna, det kändes bättre. Tro mig, man måste aktivera sig hela tiden som en utbytesstudent annars mår man inte bra.
 
"Tänk inte på negativa saker! Tänk vad du har upplevt under din USA times!! Du har gjort så mycket medan vi andra har bara gjort samma samma saker här i Örebro. Tänk dig, hur många det är som är avundsjuka på dig att du fick den största chansen att bo i USA i helt ett år. Du behöver inte må dåligt för att du fick inte resa till en annan delstat eller det där email, du ÄR i USA och upplever saker som vi andra inte gör. Du har fått massor livserfarenheter om man jämför med oss andra. Jag ser upp till dig när det kommer till: att man ska tänka på positivt och man ska kämpa för det man vill ha. Du har kämpat med USA och du lyckades! Jag ser verkligen upp till dig! <3 Det gör säkert många folk också när du är en sån jättegrym kille! Varje gång vi träffas ler jag så lätt, glädjespridare är du! Jag ser så fram emot att få träffa dig nu på sommar och göra olika saker med dig!" 
 
Fick smset från en nära kompis till mig. Jag säger bara att jag är so happy och dessa orden gör min dag. Det gör så att jag får energi att kämpa genom allt! You are best! <3

Skrivet av Moa

really agree!! Vi alla har up- and downs! Kände samma sak nyss, var så jävla stressad. Fick världens hemlängtan, så jag fick prata med familjen och tog en promenad efteråt. Kändes verkligen bättre efteråt! Vet preeecis vad du menar! ;) det här är bara i ett år - då ska vi njuta! sen när vi är hemma i sverige inser vi vår stolthet att ha varit i USA och lärt en massa engelska och ASL!

2014-02-13 / 03:48:27
Skrivet av HJJONSSON

Smset stämmer bra. Nu är det inte långt kvar tills du kommer hem så njut! VI ses snart! (Kan säga att jag ska åka till usa snart yaaay!! :D)

2014-02-13 / 06:50:51 / http://www.hjjonsson.se
Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: