Colorado Springs!

18 Januari 2014
Vi några från skolan åkte till Colorado Springs for att medverka Children of Color Summit! Från vänster, Ambi, Jaelyn and me!
Vackert landskap! NM <3
Sovande Jaelyn haha!
Precis kommit in Colorado gränsen, vacker måne.. Älskar att bila i USA, man får se många olika miljöer!
Framme CS! Ledarna sa att vi skulle äta på McDonalds men vi alla protesterade och de ändrade till Panda Express! :D Jag, Tim och Jaelyn!
Colorado Springs Main Street, tror jag! ;) CS är jätte fin stad, med berg överallt!
Dorm som vi övernattade! Jag sov i andra våningen. Hört att det spökas på fjärde våningen.. :o Jag, Victoria och Jaelyn kollade där och jag föll på en soffa och efteråt sa någon att en har dött däruppe, på exakt samma soffan som jag föll på.. Läskigt! :D
Colorado School for the Deaf and Blind! Jätte fin campus, rätt roligt då en kompis till mig har gått där förut som utbytesstudent. :) Läser du här Josefine, jag hälsar dig från en kvinna som jobbar i dorm, Sharon heter hon och person tecknet är SLY. ;) Hon ville säga BIG HELLO. ;)
Lördag var en rekord dag för mig, workshopsworkshopsworkshops whole day.. Så tröttsamt efteråt! Men en pojke som är bara 13 år, han berättade om hur hemskt det är runt världen idag.. Krig, klimatproblem och en massa.. Se på bilden. :( Workshops var i Colorado College.
A street.
Damp i hissen. Vi skulle ut och kolla runt CSDB. Intressant faktiskt! Vi mötte en man som var personal där. Han berättade om olika spökhistorier där haha! :D
En big gran. Läskigt var att vi gick förbi Elementary school, i ett stort fönster, vi kikade in och såg en stor häst gungstol. Vi sa, tänk om den plötsligt gungar.. Senare såg vi en steg på en av byggnaderna, vi fyra klättrade upp på taket.. dumt av oss vet jag haha! Men ack så vackert det var däruppe, såg utsikten över staden!
Vi ville se fotbollsplanen så vi gick runt och letade, till sist såg vi bron över motorvägen. Vi chansade och gick i mörkret. Äntligen såg jag planen efter en stund. :) Efteråt det ville jag och Vicky till BAC, vi trodde vi gick till rätt byggnaden och dörren var öppen. Vi gick vilse runt och vi insåg att det var skolan, korridorer med alla klassrum, det var rätt mörkt men vi trevade nyfiket fram och såg olika klassrum, rätt intressant eftersom det var så tomt, bara vi två! Till slut hittade vi ut och mötte andra! :)  
Utsikten från dorm.
Garden of the Gods.
Berömda stenen, två kameler som kysser varandra.
Det var kallt, det blåste rätt mycket däruppe på berget.
Beautiful!
Gruppbild på students from NMSD & CSDB. Jag ligger på några i bilden.
Vilken underbar helg! Gör gärna det igen! Roligt och lärorikt! Köpte två magnetbilder till kylskåpet och skickade vykort till familjen! :D Jag är glad att jag följde med, Colorado är amazing! ;) Som sagt, jag tackar ja till alla resor inom här i USA! Så jag kan se andra delar av USA! ;) Jag kommer till Colorado igen en dag! Nästa destination blir Arizona! Wonderful! Love my life!!! <3
 

Skrivet av josefine

Roligt att se dina fina bilder! Saknar CS! Haha vad kul att hon minns mig ;)

2014-01-20 / 15:34:25 / http://josefinebacklund.blogg.se
Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: