En sanning.

18 Januari 2014
Att vara en utbtyesstudent ar inte sa latt. Jag kan kanna mig sa ensam ibland har I stora USA.. Det kommer stunder da jag kan kanna mig ensam, som att jag vill bara aka hem till trygga Sverige. Som sagt, alla utbtytesstudenter har sina ups and downs. Jag mar battre nu an forsta terminen, da var jag osaker men nu kanner jag mig starkare! Jag kanner pa mig att jag har vuxit som person och blivit mer sjalvstandig. Jag ar glad att jag akte till USA. Aven fran borjan tankte jag bara att ar jag galen som flyttade till desert New Mexico! Men med tiden har jag forstatt vad det ar meningen med att vara utbtyesstudent! Man kastar in sig i en utmaning som man vet inte vad ska handa! Jag har gjort en massa saker som jag skulle aldrig gora I Sverige. Min skola ar en av USAs smallest dovskolor, med bara 125 elever, valdigt liten om man ska jamfora med andra dovskolor med kanske mellan 300-800 elever! Min skola ar mer som familjekansla dar alla vet vem man ar, alla kanner alla. Det kanns anda bra pa nagot satt, jag har ju ocksa varldens bast vardfamilj! Jag alskar dem till tusen! Jag ar ocksa glad att jag far chans att se andra delar av USA, min skola ar en av de basta dovskolorna I USA faktiskt! NMSD ar en rik skola, de har pengar! Det ar olja I marken under var skola, fick veta det nyss. Vi far resa och nya sportuniformer, om t.ex vi ska till annan plats for att tavla, vi tar flyget medan andra skolor far ta bil och kora I flera timmar. Det renoveras ratt mycket pa NMSD campus, jatte fin skola faktiskt! Men det som stor mig lite ar att det finns inte sa mycket att gora I Santa Fe, det finns inte ens bra malls I narheten! Om jag vill shoppa sa aker jag till andra stater haha! :D Tur att vi ska till Arizona snart! Jag brukar inte vara kanslosam I bloggen men det maste man gora ibland ju! :)
 
Jag har ocksa blivit mer YOLO person, jag tanker mer pa livet och vill bara ha roligt hela tiden! Tex sa fort jag funderar pa att gora nagot sa gor jag det direct istallet att saga nej eller vanta med det! :D Jag tanker inte mycket pa pengar nu, jag koper det jag vill ha och njuter bara av min tid har! Tiden som utbtytesstudent ar som sand I glaset. Det rinner och tiden flyger fram! Jag far redan angest nu for att Explorius vill veta nu om hur det ska bli av med hemplaneringen, om jag ska medverka the end of year eller ska min familj komma hit och besoka mig! Maste bestamma mig snart och medddela Explorius! :) Langtar tills feb da startar track and field! Jogga och trana a lot!
 
Vill bara beratta alla resor under varen!
 
* Arizona - 10-14 februari! Da min papa ar basket coach till middle school boys, de ska dit sa jag, vardmamman och vardsystrarna passar pa att aka dit ocksa da ska jag se Phoenix och Tucson! Besoka dovskolan dar ocksa! Kanske Grand Canyon? Vem vet. ;)
 
*Austin, Texas - 27 februari - 2 mars! Tavla dar Academic Bowl Tournament med ca 18 dovskolor som kommer dit! Blir roligt och spannande att besoka Texas School for the Deaf! Om vi blir en av de fyra basta sa gar vi vidare!
 
*Washington DC - 5 april - 8 april! Academic Bowl tavling! Manga dovskolor kommer dit och tavlar! Hoppas vi kan aka dit! :D Ska ocksa bli roligt att se Gallaudet University! Och traffa nya folk!
 
*Philadelphia, New York City under spring break! Med familjen! Problem ar att de aker 8 april, sista dag for mig I Washington DC, sa andra fran mitt lag far aka hem till NM medan jag tar taget norrut till NYC eller Philadelphia och moter min vardfamilj dar! Ska bli fett! :D
 
Sen vet jag att det ska vara nagot tournament for Track and Field I varen men jag vet inte nar! Kanske i maj? :) Hoppas! Sa ska jag kanske planera nagra mer resor men vi far se hur det blir! :D Langtar!! Jag kan ibland inte tro att jag ar i USA som utbtytesstudent, absolut en av de basta sakerna jag har gjort i mitt liv! (It's still now)!
 
 
 
 

Skrivet av ferm

Du har det bra du! ;) NJUT av Austin, jag fullständigt älskar staden... Men, tåg? Nej ta Megabus när du ska norrut till NYC/Philadephia. Sjukt mycket billigare än tåg :)

Svar: Åh tack för tipset!! :D
Kalle Lövgren

2014-01-21 / 16:30:39
Namn:
Remember?

URL/Bloggadress:


Kommentar: